неделя, 12 юни 2016 г.

Pizza Margherita

Вчера се чудех какво ми се похапва и реших, че искам пица. Обаче не готова, а нещо по-интересно. Така се сетих, че никога не съм яла оригинална "Маргарита". Поразрових се из рецептите и видях, че пицата е кръстена на кралица Маргарита Савойска. Неаполският пекар Рафаеле Еспозито направил пицата в цветовете на италианското знаме, в чест на кралицата при едно от посещенията й в кралската резиденция в близост до Неапол. Самата пица е доста обикновена откъм плънка, но на мен и не ми се ядеше нещо с прекалено много вкусове, за да ме объркват. В България почти навсякъде пицата се предлага не със моцарела, а с обикновен кашкавал. За това показвам рецептата и ще очаквам вашите коментари, ако я изпробвате. 
За тестото:
4 ч. ч. брашно
1 ч. л. суха мая
1 ч. л. смляна морска сол
1 с. л. зехтин

За плънката:
консерва домати
щипка сол
листа пресен босилек
зехтин
1 скилидка чесън
400 гр. моцарела

Да си призная честно аз тесто не направих. Купих си готово тесто за пица, защото бях ужасно гладна и нямаше време да го правя сама. Разстлах тестото върху намазнена тава със зехтин, след това сложих доматеното пюре на плътен слой, поръсих нарязания пресен босилек, наредих резенчетата моцарела и полях с още малко зехтин.


Това нещо го сложих във фурната, която предварително загрях и го оставих да се опече за около 20-30 минути. Забравих да посоля малко соса, но това е поправимо и го направих впоследствие докато си похапвах. Пицата стана много вкусна и следващия път ще опитам да приготвя сама и тестото.

Това беше моята бърза пица. А вие какво обичате да похапвате?
Домашна пица или готова?

Няма коментари:

Публикуване на коментар